ІНСТИТУТ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ'Я

Українського католицького університету

"Від турботи про психічне здоров'я окремої особи, родини - до більш здорового та гармонійного суспільства..."

ЕВОЛЮЦІЯ ТУРБОТИ В УКУ

ПУТІВНИК ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ'Я НА РОБОЧОМУ МІСЦІ

Коли ми розмовляємо про психічне здоров’я та розлади без осуду, то зменшуємо стигму* у цій темі. Зменшення сорому і страху дають можливість звернутись за допомогою нам та іншим. Коли наш психічний добробут покращується, то ми можемо розпізнавати ознаки стресу в щоденному житті та працювати продуктивніше. 

Щоб помітити ознаки труднощів з психічним здоров’ям ключовим є те, що менеджери повинні бути обізнані щодо потенційних тригерів стресу на робочому місці у працівників, зокрема:

  • понаднормова робота та відсутність перерв
  • нереалістичні очікування чи дедлайни
  • середовище з високим рівнем напруги, робочого навантаження та ризиків (важкі умови праці)
  • відсутність можливості впливати на процес організації своєї роботи
  • відсутність змістовного наповнення роботи
  • надмірний стрес у стосунках на роботі 
  • деструктивна комунікація
  • недостатня підтримка менеджменту та оточення
  • нестабільність в роботі чи поганий менеджмент змін
  • працівники, що відокремлено працюють (т.з lone working)

*(стереотипне негативне відношення за ознакою психічного здоров’я чи розладу)

ПОМІТИТИ

Ознаки того, що хтось на роботі постає перед можливими труднощами стосовно психічного здоров’я:

  1. Труднощі концентрації, сприйняття інформації, погіршення пам’яті, часте відволікання, стійкі нав’язливі думки та дії
  2. Уникання соціальних контактів, активностей та стосунків, не характерні проблеми з колегами
  3. Прокрастинація та/або труднощі в прийнятті рішень та реагуванні на проблеми
  4. Відсутність залученості у роботу, байдужість, уникання (напр. складних завдань), пасивне та покірне відношення
  5. Погіршення продуктивності праці  і порушення режиму праці (не характерні помилки, рутинні запізнення, протермінування дедлайнів, швидше завершення чи розтягування обідів, відмова дотримуватися інструкцій, робота значно довше, ніж передбачено графіком, робота у вихідні)
  6. Роздратування, труднощі регуляції злості, спалахи агресії (вибуховість)
  7. Неналежна не/вербальна комунікація(в т.ч. у соціальних мережах)
  8. Надмірне вживання психотропних речовин (в т. ч. медикаментів, нікотину, кофеїну, алкоголю) та вживання наркотичних речовин
  9. Збільшення частоти лікарняних, відсутність на робочому місці
  10. Істотні зміни настрою: зниження, пригніченість, дратівливість, сльозливість, підвищена вразливість, тривога та дистрес, втрата почуття гумору
  11. Втрата мотивації, інтересу та задоволення від справ і дозвілля
  12. Труднощі у тому, щоб відпочити чи відновитись, відсутність відпочинку 
  13. Тривалі порушення сну
  14. Фізичні симптоми протягом тривалого часу (втома, розлади травлення, біль голови, напруга чи тремтіння тіла, тремтіння голосу, біль у грудній клітці, біль горла, постійне відчуття холоду, надмірне потовиділення)
  15. Радикальні зміни у зовнішньому вигляді (в т.ч. зміни ваги)
  16. Ризикована, руйнівна, самоушкоджуюча, антисоціальна поведінка, суїцидальні думки

 

ВАЖЛИВО! Ці ознаки не вважаються діагностичними критеріями, але можуть бути предметом для подальшої розмови.

ГОВОРИТИ

ЯК ГОВОРИТИ

  1. Підготуйтесь ― час, місце, простір, Ваш ресурсний стан (“Я є тут для тебе”), підготуйте контакти для скерування, у разі необхідності
  2. Розпочинайте розмову з “Я-тверджень” і говоріть про факти, які помітили. Використовуйте нейтральні твердження, напр. “Я помітила, що щось змінилось в тобі, чи в тебе все гаразд?” чи “Я хотів/ла запитати як ти, оскільки ти не схожий/а на себе останнім часом”
  3. Пам’ятайте про те, що існують упередження, індивідуальні переконання та стереотипи щодо теми психічного здоров’я
  4. Повідомте співрозмовника про конфіденційність бесіди
  5. Запитуйте відкриті питання, які починаються із “Що” та “Як” замість питань, що починаються з “Чому?”
  6. Заохочуйте проговорення емоцій та відчуттів 
  7. Спробуйте підсумувати те, що ви почули під час розмови, напр. “Я почув, що ти маєш пригнічений настрій через хворобу близької людини”
  8. Намагайтеся підтримати співрозмовника, будьте емпатичними
  9. Слухайте більше, ніж говорите і прислухайтеся до емоцій та потреб поза сказаним.

УНИКАЙТЕ

  1. Засуджувати чи уникати колегу
  2. Пліткувати чи ділитись конфіденційною інформацією з іншими колегами 
  3. Ставити діагноз з огляду на те, що колега переживає
  4. Демонструвати жалість до людини (напр. “бідненька”, “ все буде ок”) 
  5. Відволікатись і не бути повністю присутнім під час розмови 
  6. Перебивати і переконувати людину в чомусь 
  7. Відразу переходити до вирішення емоційних проблем та давати поради 

ДІЯТИ

Що я можу зробити? 

  1. Можна запропонувати свою підтримку таким чином:

    “Як я можу підтримати тебе зараз?” 
    “Чи ти думав/ла про те, щоб отримати допомогу?” “Як можна полегшити  навантаження,  щоб зменшити стрес?”

  2. Запевніть людину, що Вам не байдужа її ситуація та Ви турбуєтесь про неї, а також повідомте про доступність допомоги

  3. Скеруйте людину за належною допомогою
    (поділіться посиланням)

  4. Залиште пам’ятку, якщо маєте таку
  5. Порекомендуйте некомерційні громадські організації, де людина може знайти підтримку, допомогу, спільноту
  6. Домовтесь про регулярні зустрічі, щоб запитати: “Як ти?” протягом найближчого часу 

як буде проходити курс?


Модулі

2-денний модуль 1 раз на місяць (пт-сб) всього 8 модулів + сертифікований підсумковий модуль


94 год


Модулі

2-денний модуль 1 раз на місяць (пт-сб) всього 8 модулів + сертифікований підсумковий модуль


94 год


Модулі

2-денний модуль 1 раз на місяць (пт-сб) всього 8 модулів + сертифікований підсумковий модуль


94 год


Модулі

2-денний модуль 1 раз на місяць (пт-сб) всього 8 модулів + сертифікований підсумковий модуль


94 год

як буде проходити курс?

Тривалість - 9 місяців

По закінченню програми учасники отримують сертифікат УКУ

Тривалість - 9 місяців

По закінченню програми учасники отримують сертифікат УКУ

Тривалість - 9 місяців

По закінченню програми учасники отримують сертифікат УКУ

Тривалість - 9 місяців

По закінченню програми учасники отримують сертифікат УКУ

ЧОМУ?

Ми працюємо третину нашого часу. Психічне здоров'я має вплив на нашу працю та стосунки. Якість стосунків та атмосфери на робочому місці впливає на наше психічне здоров'я та якість життя в цілому. Програма покликана на те, щоб надати можливість небайдужим менеджерам організацій отримати знання та навички щодо питання психічного здоров'я на робочому місці, що можуть позитивно впливати на продуктивність індивідуальну та організації в цілому та допомогти підтримати психологічну життєстійкість та реагувати на виклики і труднощі середнього бізнесу в Україні.

Дана програма створена у відповідності до сучасних тенденцій і ставить собі за ціль сприяти втіленню ефективних науково-обґрунтованих підходів у даній сфері в Україні. Містить інструменти турботи про себе, при взаємодії один на один, організаційні системні стратегії та втручання.

Це третій набір програми, перевагою для учасників цього року буде діюча спільнота колег, з якими можна спілкуватись на професійні теми.

КОЛИ?

Дата початку - 22 жовтня 2021 року

Дедлайн прийому заявок - 15 жовтня 2021 року

Для кого ця програма?

HR, менеджерів, керівників з відкритим розумом і серцем, яким не байдужа культура, яку компанія створює і несе,

фахівцям, які цікавляться темою психічного здоров'я і розуміють, що воно має вплив на працю, продуктивність і добробут компанії,

команд, які трансформують компанії.

Хто організовує та викладає?

Інститут психічного здоров'я Українського Католицького Університету та Український інститут когнітивно-поведінкової терапії До викладання залучені психологи, психотерапевти з досвідом праці у HR-сфері та акредитовані викладачі методу КПТ, КПТ терапевти.

Як побудована програма?

Тривалість - 9 місяців
Формат - з перевагою проходження навчання наживо та можливим переходом в онлайн-навчання за умов карантинних обмежень (згідно політики УКУ), деякі модулі та супервізії - онлайн.
Структура - 2-денний модуль 1 раз на місяць(пт-сб):
8 модулів + сертифікаційний та підсумковий модуль(94 год)
Командна робота над проектом(понад 240 год)
Командні супервізії 1 раз на місяць(8 год)
Робочі години - 9:30 - 16:30

Які є умови участі?

Для участі в програмі:
1)заповніть форму реєстрації: https://forms.gle/Cjgc155iSG79uTKZA
2)пройти співбесіду
Вартість участі в програмі: 21000 грн,
Контакти менеджерки програми:
https://www.facebook.com/khrystyna.dudkovska/
Khrystyna.ko@gmail.com
Місце: вул.Свєнціцького 17, 041 аудиторія (приміщення ІПЗ УКУ)

Контакти

79011 Львів
вул. Іл. Свєнціцького, 17
офіс 044

+38 093 825 41 35

olesjalu4ik@gmail.com

ІПЗ © 2017
Інститут психічного здоров'я
Український католицький університет